Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

Μητέρα μια Δευτέρα


Μητέρα μια Δευτέρα


Πρωί πρωί αξημέρωτα , η τσίμπλα μεσ'το μάτι
χτυπάει τόσο επίμονα, να σπάσω θέλω κάτι!
Σηκώνομαι μα στα τυφλά μισοκοιμάμαι ακόμη
και ο καθρέπτης μου μιλά: Που πας μ' αυτή τη κόμη;
Κλείνω τους συναγερμούς, ανοίγω τα παντζούρια
(τα κάνω και αντίστροφα όταν πάω με φούρια
τότε είναι που ξυπνώ για τα καλά η καημένη 
και τη μουρμούρα πιάνουνε οι γείτονες μαζεμένοι!)
Σαν να μην ήμουνα εγώ πριν ώρα μόνο λίγη
που κάτω από τα νερά με πιάνανε τα ρίγη
ανοίγω μεσ΄τη τρελή χαρά τη πόρτα των παιδιών
κι αυτά γλυκά στον ύπνο τους να πίνουν και να τρών!
Ξυπνήστε αγοράκια μου, είναι μεγάλη μέρα!
η πρώτη , η μοναδική , λάθος τη λεν Δευτέρα!
Αφού πρώτη είναι στη σειρά μέσα στην εβδομάδα
μα τα παιδιά δε γέλασαν με τούτη τη κρυάδα.
Ο πρώτος ο ομορφονιός μήτε που ξεμυτίζει
στο όνειρο -λέει-μανούλα μου ωραία που μυρίζει!
Και ο μικρός μειλίχια μου χαμογελάει
τα μάτια κρατά κλειστά και σιγομουρμουράει.
Με τα πολλά γλυκόλογα και τις πολλές φοβέρες 
ρουτίνα καθημερινή για όλες τις μητέρες
σηκώθηκαν τ' αστέρια μου , μου κάναν το χατήρι
κι απ΄το πολύ το κέφι μου, σπάω κάνα ποτήρι.
Μα ευτυχώς είναι κενό, γάλα δεν είχα βάλει
νέο αγώνα αρχινώ το πρωινό τους πάλι.
Βρε φάε παλικάρι μου , για να μεγαλώσεις 
Στη μπάλα καλέ μου τη κλωτσιά που δύναμη να δώσεις;
Να είσαι έξυπνος πολύ , φάε μια κουταλίτσα
"Χόρτασα δε μπορώ, πονάει η κοιλίτσα!"
Τα παρατώ και αρχινώ το κολατσιό να κάνω
και να' το το χασμουρητό στο άλειμμα απάνω
Μαζί με τη φέτα του ψωμιού με το βιταμ αλείφω
αντίχειρα του αριστερού και ύστερα το γλύφω
Και δε προφταίνω στο κουτί το τοστ να του το βάλω
και μου ζητάει αλλαγή του κολατσιού με άλλο
"Μαμά μου θέλω λιχουδιά, θέλω μια γκοφρετίτσα
φετούλα με μερέντα, τόσο, να μια μπουκίτσα!"
Αφού τον έστειλα -ευτυχώς!- να φύγει στο σχολείο 
με υποσχέσεις πως αύριο θα φάει φετούλες δύο
και παει κι ο μικρούλης μου που τρώει το πρωινό του 
και κάνει το καθιερωμένο του ....λεπτό χοντρό του
με τη ψυχή στο στόμα  η πόρτα να μη κλείσει 
και τρέμω αν μείνουν σπίτι η μέρα πώς θα κυλίσει 
μα τελικά προλάβαμε, σ' ευχαριστώ Θεέ μου
και τώρα η σειρά σου, σ'εσέ μιλώ εαυτέ μου
Το φρύδι σου κυρία μου κοντεύει να γίνει δάσος
και το μαλλί το ανάκατο σαν ξεχασμένο άλσος
Η ρίζα να μη τα πολυλογώ φτάνει ως το λαιμό
και είναι και ασπρόμαυρη, γονίδιο είναι αυτό;
Τα νύχια σου τα αλαβάστρινα , που τα παινεύαν όλοι
σαν σκουριασμένα δρέπανα, αλλάξανε οι ρόλοι!
Να' μαι, γυρνώ στο σπίτι μου αποφασισμένη
την έταξα τη μέρα μου, σ' εμένα αφιερωμένη
Μα ρίχνω γύρω μια ματιά, σκούπα πρέπει να βάλω
και τη μπουγάδα των παιδιών , τώρα το δίχως άλλο
αργότερα μου είπανε βροχές θα ρίξει πάλι
που να τ' απλώσω η καψερή, απλώστρα δεν έχω άλλη!
Και κάπως έτσι πέρασε η ώρα στο πι και φί
λίγες δουλειές, το φαγητό, βόλτα ιντερνετική
και έφυγε και πέταξε πάλι κι αυτή η Δευτέρα
Καθρέφτη μου μη με κοιτάς, θα' ρθει η δική σου μέρα!




Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο διαγωνισμό- παρτυ  Το Γέλιο βγήκε από το παράδεισο   της Αριστέας από το Η ζωή είναι ωραία.
 Το ποίημα ήρθε ένατο ανάμεσα σε 19 συμμετοχές και πήρε 14 βαθμούς. 
Ευχαριστώ πάρα πολύ όσους το ψήφισαν σε μια συλλογή συμμετοχών όπου το ένα ήταν καλύτερο από το άλλο και ήταν πολύ δύσκολο να διαλέξεις!

Κλείνω με ενα βίντεο αφιερωμένο σε όλες τις μητέρες!




Καλά να περνάτε!!!









27 σχόλια:

  1. Υπέροχο ποίημα! Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλέ δεν έφυγε ακόμα!! χαχαχαχα!
    Μπράβο σου για την συμμετοχή σου κοριτσάκι μου αλλά και για την θέση σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπέροχο και πόσο αληθινό!!!! Καθρέφτη μου μη με κοιτάς, θα ρθει η δική σου μέρα!!!
    Απο το παρτυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο για την έμπνευση!!..Τόσο ωραίο ποίημα για την καθημερινότητα μια μαμάς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος26/5/14, 12:41 μ.μ.

    Να 'σαι καλά βρε Δεσποινάκι μ' αυτές τις ωραίες εμπνεύσεις! Πολύ γέλασα! Μετά πήγα και κοιτάχτηκα στον καθρέφτη. Και έβαλα ένα μολυβάκι, λίγο λιπ γκλος... και τώρα θα βάλω σκούπα. Για δεύτερη φορά σήμερα! (από το πάρτυ του Eleanna's Diary)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δέσποινα!! Πολύ γέλασα! καλά ο στίχος είναι καταπληκτικός! Μπράβο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δέσποινα είναι τέλειο!!!!Μπράβο σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. αχχαχαχαχχαχχα να σαι καλά! Σε διαβασαμε και εσενα στο διαγωνισμό δηλαδη; :)
    Φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. καλα απο την μια γελαγα και απο την αλλη κουναγα το κεφαλι, ξερεις του στυλ ''ω ρε τι τραβαμε και εμεις οι μάνες''.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. τελειο!!!!

    απο το παρτι της http://eleannasdeardiary.blogspot.gr ερχομαι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. χαχαχα τελειο!!!!!!!εισαι φοβερη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μα λεω και εγω τι μου θυμιζει αυτο το ποημα. Νομιζω φωναζει Δεσποινα παντως. Χαχαχα
    Καλη εβδομαδα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου είναι αλήθεια οτι έχω αναγνωρίσιμο στύλ!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  14. Δέσποινα πήγε καλά κι άξια κατά τη γνώμη μου! Υπέροχη σάτιρα με φοβερές και τρομερές αλήθειες!
    Σου πάει και το έμμετρο!
    Σε περιμένω και στο 4ο Συμπόσιο Ποίησης οσονούπω! Άντε να κερδίσεις αυτά που ως τώρα θαυμάζεις ( αν και σκοπεύω να σε μυήσω ...αφού λατχταράει η ψυχή σου να μάθεις ντεκουπάζ!)
    Φιλάκια πολλά και καλή εβδομάδα ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Αριστέα μου! Δε νομίζω να μπορέσω να νικήσω με τέτοιο συναγωνισμό αλλά χαίρομαι να συμμετέχω! Εχω αρχίσει να μελετάω διαδικτυακά για το ντεκουπάζ, ήδη με έχει κερδίσει!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  15. :))) Τι ωραίο!! Nομίζω πως ταυτίζονται πολλές γυναίκες μαζί σου!!! Μου επιτρέπεις να το στείλω σε μια φίλη μου. Καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ πολύ καλό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    από το πάρτυ έρχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. καλημερα φιλη μου!
    συγχαρητηρια για τη συμμετοχη!
    τα πηγες πολυ καλα!
    φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος27/5/14, 12:29 μ.μ.

    Καλημέρα Δέσποινα!! Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου!!! Είπες πολλές αλήθειες με χιούμορ κι εύθυμη νότα!!! :)))
    Μαμάδες εν δράσει!!!! Χαχαχα!!
    Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας σχόλια!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου....ήταν πραγματικά εύστοχη!
    Εγώ πάλι τελείως άστοχη, μια και δε σε πέτυχα ούτε εδώ, ούτε στη φωτογραφία...χαχα!
    Καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μαρία μου! Η αστοχία σου μπορεί να ήταν ευστοχία τελικά!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  21. We are having a "sisters reading sister's blog" night! All three of us love your poem! We love you sis!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι απόψεις όλων σεβαστές αρκεί να μην εκφράζονται με προσβλητικό τρόπο.