Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

Γράμμα σε εναν πελάτη...

Αγαπητέ πελάτη,

Ναι σε εσένα μιλάω που μπήκες σε αυτό το κατάστημα για να ψωνίσεις. 
Καλωσόρισες! 
Είμαστε στη διάθεση σου για να σε βοηθήσουμε να βρεις αυτό που θέλεις.


Όχι, δε θέλω να σου πασάρω κάτι, η να σε αναγκάσω να πάρεις κάτι άλλο.
 Η αλήθεια είναι ότι κανείς δε μπορεί να σε υποχρεώσει να πάρεις κάτι που εσύ ο ίδιος δε θέλεις.
 Και ούτε θα σου κάνω πλύση εγκεφάλου επειδή ρώτησα εάν μπορώ να σε βοηθήσω. 

Φυσικά μπορείς να πάρεις το χρόνο σου και να ρίξεις μια ματιά και δύο αν θέλεις αλλά απάντησε βρε παιδί μου στη κοπέλα που σε ρωτάει αν χρειάζεσαι βοήθεια,δε το ξέρει ότι σε έχει ήδη ρωτήσει κάποιος άλλος και το μόνο που θέλει είναι να κάνει τη δουλειά της σωστά!
 Όχι, δε παίρνει ποσοστά από τις πωλήσεις και ούτε μπόνους. 
Τότε ίσως άξιζε το κόπο το επιτιμητικό σου βλέμμα επειδή σου προσέφερε τη βοήθεια της!

Τα άτομα που εξυπηρετούν στο κατάστημα δεν είναι υπηρέτες σου, ούτε σάκοι του μποξ. 
Είναι άνθρωποι σαν εσένα με οικογένεια και προβλήματα 
να τον περιμένουν στο σπίτι.
 Λογαριασμούς στο τραπέζι και λίστα με ψώνια να δεσπόζουν στη πόρτα του ψυγείου, σαν υπενθύμιση για το λόγο που πρέπει να εργάζεται. 
Να εργάζεται, όχι να υπομένει βασανιστήρια προς ευχαρίστηση κάποιων.

Ο λόγος που σου μιλούν στον πληθυντικό δεν είναι γιατί κάποιος τους πληρώνει αδρά 
αλλά γιατί επίσης το απαιτούν οι κανόνες ευγενείας.
 Σίγουρα μπορείς κι εσύ να τον χρησιμοποιήσεις! 
Μπορεί να εκπλαγείς αλλά κάποια άτομα παίρνουν σοβαρά τη δουλειά τους και θεωρούν καθήκον τους να εξυπηρετούν ανθρώπους...
Όχι αγροίκους!

Το χαμόγελο που αντικρίζεις, είτε το χαρακτηρίζεις ψεύτικο ή όχι, καταβάλλει προσπάθεια για να στο χαρίσει, ασχέτως με το αν σβήνει μόλις διαβεί τη πόρτα του σπιτιού της. 
Και συνοδεύεται από τη γνήσια πρόθεση να σε βοηθήσει να βρεις κάτι που σου αρέσει!

-Γιατί δε μπορεί να βρεθεί σε άλλο κατάστημα το νουμεράκι σας; 
Γιατί έχει ήδη εξαντληθεί!
- Γιατί δε το έχουμε εμείς ενώ το έχει άλλο κατάστημα; 
Γιατί το πουλήσαμε καλή μου! 
Και όχι, δε το βρίσκω φυσικό να ωρύεστε για αυτό σαν να διεπράχθη ύστατη προδοσία!

Κλείνοντας αγαπητέ μου πελάτη θα ήθελα να σου υπενθυμίσω ότι τα ωράρια είναι για να τηρούνται! 
Εάν θυμήθηκες 5 λεπτά πριν το κλείσιμο ότι θέλεις να δοκιμάσεις εκείνο το τελευταίο νουμερακι που είναι καταχωνιασμένο στη βιτρίνα,
 τότε καλύτερα να είσαι σίγουρος για το τι θέλεις, γιατί μόλις στέρησες στα παιδιά μου το βραδινό  παραμύθι και το φιλί για καληνύχτα!
 Και αύριο κάποιος άλλος σαν εσένα θα κάνει το ίδιο!

Υ.Γ. Το γράμμα αυτό απευθύνεται σε εσένα που ξέρεις καλά ότι η στάση σου είναι αυτή που περιγράφω παραπάνω. Ευτυχώς για όλους μας, δεν είναι όλοι σαν εσένα. Εάν λοιπόν πέσει στα χέρια του πελάτη που εκτιμά να φέρεται σαν άνθρωπος. να πω ένα ευχαριστώ, και συνέχισε να είσαι  αυτό που είσαι!

44 σχόλια:

  1. Δέσποινα εξαιρετικό το μανιφέστο σου!
    Ένα μανιφέστο για όλους όσοι εργάζονται στην εξυπηρέτηση πελατών, κάτι που κι εγώ έχω κάνει στο παρελθόν και γνωρίζω από πρώτο χέρι!
    Την καλησπέρα μου και τα φιλιά μου :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Αριστέα μου, ελπίζω τώρα να περνάς καλύτερα στη δουλειά σου!

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα Δέσποινα!
      Είμαι εδώ και δύο μήνες στο κλαμπ των ανέργων :(

      Διαγραφή
    3. Αχ βρε Αριστέα μου δε το ήξερα! Νομίζω ομως οτι αυτό σε οδήγησε σε μια έκρηξη δημιουργικότητας και την ευκαιρία ίσως να δεις το εκπληκτικό σου ταλέντο λίγο πιο σοβαρά;

      Διαγραφή
  2. ΟΚ.. ειμαι απο τις καλες πελατισσες εγω... Κουραγιο βρε Δεσποινα.... Μακαρ να ειχαν ολοι τροπους...Αλλα που.. ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλό το κείμενό σου, Δέσποινα!

    απευθύνεται σίγουρα σε δύσκολους πελάτες που κουράζουν τους υπαλλήλους, αλλά μπορεί και όλους να μας προβληματίσει.
    και χρειάζονται τέτοιοι προβληματισμοί...

    φιλιά
    Αλεξία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρειάζεται να έχουμε ανοιχτό μυαλό και να συνεχίσουμε να το χρησιμοποιούμε Αλεξία μου!
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  4. έτσι...ευτυχώς άλλαξα κλάδο και γλύτωσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πραγματικά θυμάμαι ακόμη πόσο χάρηκα για εσένα όταν το έμαθα!

      Διαγραφή
  5. Αλήθεια είναι ότι πολλοί πηγαίνουμε στα μαγαζιά κι αυτό που μας δίνει μεγαλύτερη χαρά κι από τα ψώνια είναι το ότι θα βρούμε μια τσάμπα υπηρέτρια να ξεσπάσουμε πάνω της!
    Αλήθεια είναι κι ότι στα πολυκαταστήματα πίεζαν με μικρομπόνους τους υπαλλήλους να φερθούν φορτικά έως ενοχλητικά για να ψωνίσουν. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση έχεις να κάνεις με έναν άνθρωπο, τον οποίο πρέπει να σεβαστείς έτσι κι αλλιώς και επιπλέον να σκεφτείς με πόσες σκοτούρες και προβλήματα στο κεφάλι του σου χαμογελάει τη στιγμή που σε εξυπηρετεί!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για αυτό το χαμόγελο και μόνο κάτι θα αξίζει έτσι; Αν και μιλάμε για χαμόγελο και όχι μειδίαμα! Γιατί υπάρχουν και αυτά!

      Διαγραφή
  6. Τα γνωρίζω από πρώτο χέρι.....ΖΑRA πρώτη μου δουλειά...και δυστυχώς οι χειρότερες είναι οι γυναίκες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι... έχουμε πολλές φορές μια τάση να βγάζουμε τα απωθημένα μας στα καταστήματα... Ορισμένες γυναίκες!

      Διαγραφή
  7. Η ευγένεια, δυστυχώς, δεν είναι προσόν των Ελλήνων. Τουλάχιστον της πλειοψηφίας αυτών. Ελπίζω στη νέα γενιά, από κάθε άποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ελπίζω αυτή η ελπίδα να μη πεθάνει ποτέ, γιατί πραγματικά εαν το σκεφτεις.... είναι τόσα χρόνια στο παρελθόν που το γεγονός αυτό δεν έχει αλλάξει, τι το ιδιαίτερο θα το αλλάξει τώρα; Οσο και να το λεμε , πρέπει να γίνει πράξη και κάποιοι φαίνεται να αγνοούν επιδεικτικά τους κανόνες καλής συμπεριφοράς!

      Διαγραφή
  8. Δέσποινα μου γεια σου, έχεις λάβει και από μένα ένα μπλοκοβραβείο, που αν θέλεις μπορείς να το συμπεριλάβεις σε προηγούμενη ανάρτησή σου..Όσο για την εξυπηρέτηση των πελατών είναι ένα τεράστιο θέμα...Εγώ προσωπικά δεν θέλω να έχω κάποιον από πίσω μου (αυτό συμβαίνει κυρίως στα μικρά μαγαζιά) , αλλά και στα μεγαλύτερα που σου μιλάνε μόνο αν τους ζητήσεις κάτι, είμαι πολύ χαρούμενη όταν βρίσκω έναν εξυπηρετικό υπάλληλο.. με ένα μεγάλο χαμόγελο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για το βραβείο! Ούτε εγώ αισθάνομαι πολύ άνετα με κάποιον πάνω από το κεφάλι μου, αλλά δε θα χάσω την υπομονή μου και θα πως ίσως παραπάνω απο μια φορά στις πωλήτριες οτι θα ήθελα το χρόνο μου πριν τις απασχολήσω.

      Διαγραφή
  9. Ανώνυμος29/1/15, 1:16 π.μ.

    Ω ναι!!!!!!!!!!!!!!!!!!Μονο αν εχεις βρεθει εκ των εσω μπορεις να το καταλαβεις απολυτα αυτο!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως να το κάνουν όλοι, στα πλαίσια του να μαθαίνουν πως να φέρονται πολιτισμένα;

      Διαγραφή
  10. Ακριβώς όπως τα περιγράφεις είναι.. είχα δουλέψει κάποτε ως πωλήτρια και πραγματικά ήταν δύσκολο!!! Δυστυχώς κάποιοι άνθρωποι δεν θα αλλάξουν ποτέ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκτός και αν βρεθούν στην απέναντι θέση και ανοίξουν τα μάτια τους! Αν και κάποιοι κουνάνε το κεφάλι τους και λένε: Την έχω κάνει τη δουλειά σου και ξέρω ολα αυτά που πρέπει να πεις γιαυτό μη ξοδεύεις το σάλιο σου!

      Διαγραφή
  11. εχεις δικιο κοπελα μου! εγω συμφωνω απολυτα σε οσα ανεφερες!
    καλημερα! φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τι μου θύμισες τώρα.... Έχω κάνει αρκετές δουλειές, αλλά η πωλήτρια ρούχων μπορώ να πω οτι ήταν η χειρότερη.... Ακριβώς για τους λόγους που αναφέρεις παραπάνω...Εχεις απόλυτο δίκιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μια πρόκληση, από την οποία μου αρέσει να παίρνω μαθήματα τα οποία θα μου φανούν χρήσιμα στη συνέχεια της ζωής μου!

      Διαγραφή
  13. Δεσποινάκι με βρίσκουν σύμφωνη όσα μας έγραψες! Με προβλημάτισαν κιόλας, μπορώ να πω! Δυστυχώς υπάρχουν και τέτοιοι άνθρωποι, δίχως ευγένεια και καλούς τρόπους συμπεριφοράς... Έχω υπάρξει πωλήτρια στο παρελθόν και το καταλαβαίνω απόλυτα αυτό...και σερβιτόρα επίσης! Και επειδή ακριβώς, τα έχω περάσει, προσπαθώ να φέρομαι ευγενικά σε όλους αυτούς που προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους... βέβαια, θα ήθελα να αναφέρω και τις περιπτώσεις κάποιων υπαλλήλων, οι οποίοι από την πολύ τους προθυμία να βοηθήσουν τον πελάτη, στο τέλος γίνονται ενοχλητικοί! Θεωρώ λοιπόν, ότι θα πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία κι ένα μέτρο σε όλα, δε νομίζεις? φιλάκια πολλά και καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Μαρία μου υπάρχουν και οι ενοχλητικοί στη πώληση, και δεν είναι λίγοι θα έλεγα! Κάποιοι όμως το κάνουν σχεδόν εξαναγκαστικά , μια και εαν δεν παρουσιάσουν αυτή τη συμπεριφορά το πιθανότερο είναι οτι θα κριθούν ακατάλληλοι για τη δουλειά που έχουν προσληφθεί! Δυστυχώς υπάρχουν πολλές παράμετροι στην υπόθεση!

      Διαγραφή
  14. Ακριβώς όπως τα λες είναι.. Εμένα όσο ήμουν σε μαγαζί με εκνεύριζε η άλλη κλασική ατάκα "αν το είχατε σε μαύρο θα το έπαιρνα"!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά! Μεταφορά ευθύνης! Δε φταίει αυτή που δε ψωνίζει, αλλά εσύ που δεν έχεις αυτό που θέλει!

      Διαγραφή
  15. Πόσο δίκιο έχεις βρε Δέσποινα μου!
    Δεν υπήρξα πωλήτρια, αλλά είμαι άνθρωπος! Και ποτέ μα ποτέ δεν έχω συμπεριφερθεί άσχημα, ακριβώς επειδή όλοι μας άνθρωποι είμαστε!
    Και που να δείς τί πανηγύρι γίνεται στο κατάστημα που δουλεύει ο άντρας μου(κινητής τηλεφωνίας!), τί βρισίδι τρώνε επειδή η εταιρεία έχει ακριβές χρεώσεις, αλλά δεν θέλουν και να φύγουν! άβυσσος η ψυχή του πελάτη!

    "...γιατί μόλις στέρησες στα παιδιά μου το βραδινό παραμύθι και το φιλί για καληνύχτα!", πάλι βούρκωσα! Αμάν δηλαδή! Πιστεύω ότι και να γράψεις, δεν το γλυτώνω το δάκρυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος29/1/15, 4:18 μ.μ.

    βρεθηκα τυχαια στο blog σου και με αγγιξες αμεσως..ποσο δικιο εχεις!δουλευω ολα τα χρονια στην εξυπηρετηση πελατων και δυστυχως οι περισσοτεροι απο εμας θεωρουν οτι οι υπαλληλοι δεν εχουν σπιτι ή το χειροτερο ειναι αρμοδιοι να απαντησουν αντι της εταιρειας ή να μεταφερουν τα παραπονα..ειδικα αυτο το γιατι ειναι τοσο ακριβό?εγω ηθελα να το αγορασω..(ε παρτο καλη μου εγω τι να κανω?να στο κανω δωρο?!)μου τριβελιζει το μυαλο..σιγουρα υπαρχουν και αντιθετες περιπτωσεις υπαλληλων δηλ.αγενεστατων αλλα η βαση ειναι να ειμαστε ολοι ευγενικοι και να εχουμε κατανοηση οτι ο ανθρωπος απεναντι μας κανει την δουλεια του και θα μπορουσαμε να ειμασταν στην θεση του!χρυσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Χρύσα, σε ευχαριστώ που εξέφρασες την άποψή σου, είναι καθημερινές οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε σε αυτή τη δουλειά αλλά χαίρομαι γιατί καθε ενα άτομο με αυτή τη συμπεριφορά θα βοηθήσει να χτίσω την υπομονή μου και να είμαι πιο δυνατή απέναντι στις αντιξοότητες της ζωής!

      Διαγραφή
  17. Πόσο δίκιο έχεις!!
    Υπάρχουν άνθρωποι που απλά είναι αγενείς κι εκνευριστικοί σε όλα τους....έχοντας μια κάποια εμπειρία στο αντικείμενο, έχω δει τα τέρατα, αλλά κι από την άλλη μεριά έχω δει κάποιες ακραίες συμπεριφορές...
    Συμπέρασμα, σε όποια θέση κι αν είναι ένας άνθρωπος, θα κουβαλήσει αυτό που έχει κι αυτό που είναι...αλλά το να μη σέβεσαι το ότι ο άλλος κάνει τη δουλειά του και να τον ταλαιπωρείς (πολλές φορές κι επίτηδες) είναι τουλάχιστον "προμελετημένη" κακία!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οντως Μαρία μου υπάρχει και στην απέναντι πλευρά απαράδεκτη συμπεριφορά (Αυτό το φυλάω για άλλο γράμμα!) και καλό είναι να τα επισημαίνουμε και αυτά! Εχω μάλιστα κάποια καλά παραδείγματα στο μυαλό μου...
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  18. Δεν έχω υπάρξει ποτέ πωλήτρια και θα πως ευτυχώς γιατί δε θα το άντεχα. Είμαι και λίγο ευερέθιστη κι αν μου ερχόταν καμιά περίεργη θα την έστελνα από κει που ήρθε. Οσα νευρα κι αν έχω σε ότι κατάσταση κι αν είμαι πάντα είμαι ευγενική με τις κοπέλες. Κι αν είναι κουραστικές απλά σηκώνομαι και φεύγω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν βρισκόσουν σε αυτή τη θέση Μαρία μου (Ευχομαι η παρούσα δουλειά σου να σε ικανοποιεί πάντως!) θα έβλεπες την υπομονή σου να δοκιμάζεται καθημερινά αλλά περήφανη θα διαπίστωνες οτι θα κατάφερνες να συγκρατηθείς!

      Διαγραφή
  19. Δεσποινάκι πόσο δίκιο έχεις! δούλευα 15 χρόνια πωλήτρια και ούτε μία μέρα δεν πήγα στην ώρα μου σπίτι. Αυτό που με ενοχλούσε περισσότερο ήταν ότι οι πελάτισσες που ερχόταν καθυστερημένα ήταν πωλήτριες σε άλλα μαγαζιά. Θες να ψωνίσεις καλή μου? οκ! Πάρε μια ώρα άδεια κι έλα στην ώρα σου, εγώ τι φταίω?
    Βέβαια και το άλλο... να σε κυνηγάει η πωλήτρια από πίσω και να γίνεται κουραστική ποτέ δεν το άντεχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρειάζεται μετρο σε όλα αλλά πάνω απ'όλα υπομονή και κατανόηση! Τότε πιστεύω όλα είναι εφικτά!

      Διαγραφή
  20. έρχομαι ξανά να σε διαβάσω, από το πάρτυ σου

    μακάρι όλοι να μπορούσαμε να δούμε και από άλλη οπτική γωνία, από την πλευρά του ανθρώπου που έχουμε απέναντί μας...

    πολύ ωραίο κείμενο, δημιουργεί προβληματισμούς...

    φιλιά
    Αλεξία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πόσο δίκιο έχεις! Παρ'όλο που δεν έχω δουλέψει ποτέ πωλήτρια, συμπάσχω πάρα πολύ. Να φανταστείς μερικές φορές διπλώνω και τα ασυμμάζευτα ρούχα... Και φυσικά ό,τι δοκιμάζω και δεν το παίρνω το επιστρεφω στη θέση του. "Μια δουλειά λιγότερη για την πωλήτρια" σκέφτομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι απόψεις όλων σεβαστές αρκεί να μην εκφράζονται με προσβλητικό τρόπο.