Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

Μήπως έχεις ένα τσιγάρο;





Είναι κάποιες στιγμές στη ζωή  που θα ήθελες να τις ξαναζήσεις, μόνο και μόνο για να πράξεις διαφορετικά από τη πρώτη φορά… Και όταν ως εκ θαύματος σου δίνεται αυτή η ευκαιρία προδίδεις πάλι τον εαυτό σου και πράττεις ενάντια σε αυτό που υπαγορεύει η καρδιά σου. Αμέλεια ; Αδιαφορία; Αδυναμία;


Δυο φορές την εβδομάδα έχουμε απογευματινό μάθημα με το γιό μου. Στο δρόμο μας είναι ένα σπιτάκι φτωχικό , ισόγειο με ταράτσα της οποίας η εξώπορτα είναι σχεδόν στο δρόμο. Μοναδικό στολίδι της, είναι ένα δέντρο ελιάς που στέκει στωικά λίγα βήματα πέρα από την είσοδο προσπαθώντας να δανείσει λίγη από τη γοητεία της στο παραμελημένο σπιτάκι. Μου προκαλούσε πάντα συμπάθεια αυτό το μικρό σπιτάκι. Όποτε περνούσαμε ένα κύμα νοσταλγικό τάραζε τη καρδιά μου και παιδικές μου αναμνήσεις ξεχύνονταν, όταν πήγαινα στο σπίτι της γιαγιάς μου, ισόγειο με ταράτσα και αυτό, στη θέση της ελιάς μια πελώρια βερικοκιά υπέμενε αγόγγυστα τη λεηλασία των καρπών της από εμένα και τις αδερφές μου.

Ένα από αυτά τα απογεύματα, ενώ περπατούσαμε ανέμελα και λέγαμε αστεία την είδα. Μια εικόνα που δεν περνά απαρατήρητη. Θα μπορούσε να είναι μια κομψή κυρία εάν οι περιστάσεις της το επέτρεπαν και αν η ζωή δεν απαιτούσε να δείξει τη κυριαρχία της λυγίζοντας τις πλάτες της… Τα μαλλιά της γκρίζα και απεριποίητα, υποδηλώνουν ξεκάθαρα την αδιαφορία της για ότι αφορά την εμφάνιση της. Είναι ψηλή αλλά η εμφανής καμπούρα της σε παραπέμπει άθελα σου σε μια παρακμιακή μάγισσα που δε διαθέτει το δυναμισμό για να διατηρήσει ένα τέτοιο τίτλο. Τα ρούχα της είναι σχεδόν λιωμένα και το βλέμμα της …  Στεκόταν στην έξοδο του τόσο ταιριαστού σε αυτή σπιτιού και ρώτησε: « Μήπως έχεις ένα τσιγάρο;»

Απολογητικά της απάντησα «Συγγνώμη, δε καπνίζω…» μα για μια στιγμή ευχήθηκα να κάπνιζα. Το ίδιο πράγμα συνέβη άλλη μια φορά, χωρίς να έδειχνε να θυμάται ότι μου έχει κάνει αυτή την ερώτηση. Και πάλι γεμάτη ενοχές απάντησα αρνητικά και όποτε περνούσαμε από εκεί , αναρωτιόμουν μέσα στην αγωνία,  είναι ακόμη εδώ, κάνει την ίδια ερώτηση; Έχω ακόμη χρόνο; Χρόνο να εκμεταλλευτώ την ευλογία του Θεού να μη μου λείπει ένα κομμάτι ψωμί για την οικογένεια μου. Χρόνο να χαρώ τους ανθρώπους κοντά μου. Να της δείξω ότι δεν είναι μόνη…

Κάθε φορά που περνώ από την έρημη εξώπορτα αγωνιώ και κάθε φορά που μου κάνει την ίδια ερώτηση  -έχω μετρήσει τέσσερις φορές μέχρι τώρα- χαίρομαι. Χαίρομαι που είναι ακόμη εκεί, για κάποιο λόγο φοβάμαι ότι δε θα είναι για πολύ. Χαίρομαι γιατί σημαίνει ότι έχω ακόμη χρόνο. Να της δώσω εκείνο το τσιγάρο που ακόμη ζητά, ακόμη και αν ο γιός μου με ρωτά γιατί το θέλει, αφού το κάπνισμα κάνει κακό… Χαίρομαι γιατί σημαίνει ότι έχω ακόμη χρόνο να κάνω κάτι!
Αλλά δεν καπνίζω…



Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο Παίζοντας με τις λέξεις της Φλώρας από το TEXNIS STORIES.
Οι λέξεις που έπρεπε να περιέχει η ιστορία είναι με κόκκινα γράμματα.
Ευχαριστώ όσους ψήφισαν τη συμμετοχή μου καθώς και τη Φλώρα 
για το βραβειάκι σε όλους τους συμμετέχοντες!
Συγχαρητήρια στις νικήτριες!
Η ιστορία είναι πραγματική και μετράω ακόμα περισσότερες φορές που έχω ακούσει την ίδια ερώτηση. 
Πολλές φορές έχω φτάσει στα πρόθυρα να αγοράσω εκείνο το πολυπόθητο  τσιγάρο (πακέτο).
 Πόσο κακό πια να κάνει σε ένα άτομο που φαίνεται να το αποζητά τόσο απελπισμένα;
Δε ξέρω...

22 σχόλια:

  1. υπεροχη ιστορια! το χεις τελικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεσποινάκι μου πάρα πολύ όμορφη η ιστορία σου. Από αυτές που πρόσεξα και ζύγισα , σε έφαγαν στη γωνία τρεις άλλες για ελάχιστο :))
    Φιλάκια πολλά !
    Μη σταματάς να γράφεις! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου σε ευχαριστώ! Η αγαπημένη Ζωρζ Σαρή μου είχε γράψει "Μη σταματάς να γράφεις" αλλά το είχα ξεχάσει... Τώρα που ξεκίνησα πάλι δε νομίζω να σταματήσω ποτε, είναι ζωογόνο!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. υπεροχη και η δικη σου συμμετοχη!
    συγαρητηρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ένα τρία στην κυρία από μένα! Ήταν το λιγότερο που μπορούσα να κάνω, για μια ιστορία που με άγγιξε πολύ βαθιά... Κι έχω κόψει και το κάπνισμα :) Θερμά συγχαρητήρια Δεσποινάκι μου, όσο πας με συναρπάζεις και πιο πολύ! Φιλί :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα μου καλή σε ευχαριστώ πολύ για το τριάρι σου και τα καλά σου λόγια! Φιλιά και από εμένα!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχο κείμενο Δέσποινα... Δεν ξέρω τελικά αν ψάχνει το τσιγάρο ή την συντροφιά που θα έβρισκε σε αυτό :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δίκιο έχεις Ελένη, κατι άλλο ψάχνει αλλά δύσκολο να τη βοηθήσει καποιος σε αυτό...

      Διαγραφή
  6. Δεν ξέρω γιατί έχεις ενδοιασμούς για την συγγραφική σου ικανότητα.
    Σε ψήφησα και θα μπορούσα να σου δώσω και το 3αρι μου.
    Πολύ γλαφυρός και αληθινός ο τρόπος που περιγράφεις.
    Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε ξέρω καλά καλά ούτε εγώ, ίσως γιατί υπάρχει αναπόφευκτη σύγκριση με τόσα ωραία γραπτά που διαβάζω από ολα τα φιλικά μπλόγκ και δε συγκρίνονται! Ευχαριστώ πολύ που με ψήφισες Μαρία μου!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  7. Εγώ θα σου πω αυτό που σου είπε η Ζωρζ Σαρή, αλλά και η Αριστέα παραπάνω...μη σταματάς να γράφεις...(κι εγώ δε θα σταματήσω να σε διαβάζω)....!
    Συγχαρητήρια!!
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε ευχαριστώ πολύ για την υποστήριξή σου, με συγκινεις!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  8. Πολύ μου άρεσε η συμμετοχή σου, με άγγιξε, μπράβο!

    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χάθηκα στις λέξεις σου και το κείμενό σου! Με συνεπήρε η ιστορία σου και ο λόγος σου... Δεν ήξερα για το διαγωνισμό, κρίμα που δεν είχα την ευκαιρία να σε ψηφίσω. Μπράβο σου Δέσποινα! Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκη μου εκτιμώ πολύ τα καλά σου λόγια! Ο διαγωνισμός θα είναι πάλι πίσω από Σεπτέμβρη, θα διαβάσεις πολύ αξιόλογες ιστορίες εκεί!

      Διαγραφή
  10. Υπεροχο απλα... Δεν εχω αλλα λογια Δεσποινα μου.
    Και εγω πιστευω πως το εχεις το γραψιμο και μου αρεσει να σε διαβαζω...
    Πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μαρία μου, το εκτιμώ πολύ αυτό!

      Διαγραφή

Οι απόψεις όλων σεβαστές αρκεί να μην εκφράζονται με προσβλητικό τρόπο.